Cu copilul în și pe lângă București, ediția 2020

2020 e un an …special, ca să îi spunem în mod drăguț. După ce că pentru unii a venit cu probleme de sănătate sau de stabilitate financiară, ne-a crescut grosolan nivelul de anxietate și și-a bătut joc de viața noastră socială, ne-a mai și țintuit pe lângă case mult mai mult decât mi-aș fi dorit.

În cazul nostru particular, acum când se mai poate cât de cât pleca, nu mai îndrăznim din motiv de burtă uriașă destul aproape de soroc. Îl așteptăm cu drag pe bebe, dar doar statul pe acasă sau în parcul apropiat nu ne mulțumește deloc. Așa că luăm iar la rând locurile mai verzi și distanțate social din București și împrejurimi, să distrăm pitica și să clătim mintea părinților. Nu suntem singurii, cu siguranță, așa că aruncă un ochi la locurile despre care povesteam anul trecut și vezi mai jos pe unde ne-am distrat anul acesta. Unele dintre ele se repetă, ne simțim bine acolo, în altele n-am mai ajuns vara aceasta, dar am adăugat unele noi. Majoritatea titlurilor au link către site-ul locului cu pricina.

În București

Grădina Botanică

E ca un parc bogat, cu flori spectaculoase în funcție de sezon, alei, lac, rațe, copaci bătrâni și umbroși și multe locuri de explorat împreună cu piticii. Plătești 10 lei de adult, dar în general e mai liber ca în parc și nu ai tarabe cu chinezării, tiribombe, porumb copt și acadele, nici locuri de joacă aglomerate. Acum depinde ce își dorește fiecare. Pentru noi a fost de fiecare dată distractiv să ieșim de pe aleile mari și să explorăm „pădurea”, cascada și micul ochi de apă cu nuferi, platanii cu rădăcini ieșite ca niște coate și să ne jucăm cu buturugile din spatele serelor. Să știți că există și o rulotă cu cafea, înghețată, quiche-uri și alte bunătăți – cum te uiți la sere le ocolești prin stânga și mergi un pic pe cea mai mare alee de acolo.

„Delta” Văcărești

Știu că nu e deltă. Dar așa îi zice popular, iar experiența cu stuf și multe păsări de apă îți dă un mini-sentiment de deltă; să nu uitați de spray-ul de țânțari. Vera a fost încântată să cerceteze împreună cu noi potecile printre stuf, să descopere corcoduși, să privească păsări și să alerge cu chiote. Noi am intrat fie pe partea cu Asmita Gardens, fie pe partea cu Autovit / Rin Grand Residence – în oricare dintre cazuri urci dealul, sari „pârleazul” de beton și cobori parapetul, nu e vreo intrare „oficială”. Dacă intri pe partea cu Rin, ajungi destul de ușor și la un foișor de observație păsări. S-ar putea să mai fie și altele, n-am bătut chiar tot locul. Încă ceva: nu da pâine, pufuleți și alte făinoase păsărilor, chiar dacă unele dintre ele par încântate și obișnuite (în special lebedele). Nu le face bine, uite ce zice Societatea Ornitologică Română aici. Și poate ar fi bine să mergi dis de dimineață sau spre seară, când soarele e mai domol.

În apropiere de București

Mogoșoaia

Scriam și anul trecut despre Mogoșoaia, încă mergem cu drag. Ai două opțiuni: în parcul efectiv sau în parcul Castelului Brâncovenesc. Eu îl prefer pe al doilea pentru că nu are tarabe și tiribombe, dar amândouă oferă pajiști mari unde poți face picnic, umbră plăcută, spațiu suficient de alergat cu mingea sau pentru orice sport vreți să încercați și ieșire la lac pentru priveliște sau „pescuit” toddler-style cu bățul în apă. Am mâncat ok la restaurantul de la palat.

Domeniul Ştirbey

Mai mergi câteva minute din Mogoșoaia și ajungi în Buftea, unde merită să petreci câteva ore la Domeniul Știrbey. E ideal pentru plimbări pe bicicletă sau pe jos printre copaci seculari, iar copiilor le va plăcea cu siguranță și podețul peste lac, plus cele câteva instalații deco în care te poți cocoța (în poză e una ca o colivie). Anul acesta am văzut că au și posibilitatea de echitație, plus câteva căprițe, un ponei, păuni și fazani care să încânte piticii. Deschide la 12:00 (supriză pentru noi, care am ajuns mai devreme) și se plătește intrare în două feluri: fie voucher de consumație la restaurant în valoare de 50 lei / adult, fie doar intrare în parc 20 lei / adult. Noi am ales prima variantă și a fost ok mâncarea (încercați gogoșile, au gust de copilărie!!!). Poți să intri cu mașina, au parcări amenajate în interior.

Domeniul Greaca

Cum anul acesta ne-a cam lipsit mersul la mare, am încercat să mai ajungem la piscină să bălăcim pitica. Și pe noi, evident. Așa am ajuns la Domeniul Greaca, cam la o oră de București înspre sud; evident depinde din ce parte a capitalei pleci. Au piscină mare, piscină pentru copii, loc de joacă, pool bar, șezlonguri, foișoare și baldachine, restaurant și în general toate facilitățile, într-un peisaj înconjurat de vii. Au și posibilitate de cazare, noi am mers doar peste zi și ne-am simțit foarte bine; Vera chiar a tras un pui de somn de după-amiază în patul cu baldachin, doar-doar să nu plecăm mai repede acasă. E drept că am fost în timpul săptămânii și era chiar liber, înțeleg că în weekend se aglomerează destul de mult. E nevoie de rezervare telefonică înainte și am plătit 60 lei/ adult și 30 lei / copil. Ne-a plăcut mâncarea de la restaurant.

Moşia Corbeanca

E pe malul lacului în Corbeanca, are mult verde, pufi sau mese şi foişor pentru evenimente, loc de joacă cu nisip şi tobogane şi se mănâncă chiar bine. I-ar trebui mai multă umbră, dar te descurci să te ascunzi pe sub pomi fructiferi sau, acum că vine toamna, poate chiar nu mai e nevoie. Faceţi rezervare telefonică cu cel puţin două ore înainte de a merge.

Grădina Vlahiia

E la Snagov și are micro-fermă cu găini, vaci, porci, oi, capre, cai și iepurași, un mic lac și un mare restaurant-terasă cu suficient loc verde de zburdat și loc de joacă pentru copilași. Plus căsuțe maramureșene originale dacă vrei să rămâi peste noapte. Sună pentru rezervare înainte, în weekend e destul de popular și populat.

La Breaza pe dealuri

Sigur, la Breaza poți merge să stai și peste noapte, dar merge și o excursie de o zi din București. Poți sa iei o păturică și mâncare de picnic la tine și să faci o plimbare pe dealuri (o zi mai răcoroasă ar fi ideală, dar în curând se îmblânzește și soarele). Noi am fost la trovanții de la Breaza, cu nume simpatice precum Burtica și Burtosul (da, sunt câțiva trovanți si la Breaza, din păcate zona nu e prea îngrijită), iar apoi am continuat apoi pe drum în sus, aciuându-ne pe pajiștile care ne-au făcut cu ochiul pentru picnic și joacă. Există, însă, mai multe trasee marcate ce pot fi făcute în Breaza și sunt destul de accesibile.

Cu stat peste noapte

Câteodată mai rămânem și peste noapte prin apropiere de București, în special ca să ne bucurăm mai mult de piscina (da, anul acesta piscina a fost „obligatorie”) și să ne relaxăm fără fugăreală. Niște variante mai jos, pe care noi le-am găsit potrivite pentru distracția cu pitica.

Country Spa Retreat Snagov

Deși în jurul lui crește porumbul, complexul în sine e tare dichisit și aranjat, are două piscinuțe numai bune de bălăcit piticii, camera și facilitățile au fost excelente, iar la restaurant am mâncat bine (cu mențiunea că deși meniul are tot felul de preparate, cel mai bine pare că le ies cele românești; chiar am văzut cum făceau zacusca la ceaun în curte). Nu pot veni oaspeți din afara hotelului la piscină, iar asta asigură o distanțare plăcută și, în plus, are un centru spa generos unde am putut fugi la un masaj lăsând tăticul și pitica la joacă. Nu e ieftin (466 lei camera dublă cu mic dejun pentru trei persoane), dar mi s-a părut că a meritat.

Vila Maria Snagov

E o pensiune cu piscină tot în Snagov (probabil puteți identifica și altele), unde lenevești în curtea verde, te bălăcești în piscină și te bucuri de vederea la lac. Dacă ești fan pescuit, poți să iei și sculele cu tine și să îți încerci norocul de pe ponton. Camerele sunt decente și gazdele sunt foarte amabile. Noi a trebuit să venim pregătiţi cu mâncare (pun bucătărie, grătar etc la dispoziție) pentru că restaurantul era închis; acum trebuie verificat, se poate să îi dea drumul cu noile reglementări egislative. Sigur, poți să ieși să mănânci la una dintre terasele din Snagov, sau să combini cele două opțiuni, așa cum am făcut noi. Am plătit 300 de lei / noapte pe o cameră triplă. Musai trebuie un spray bun de țânțari aici.