Cu trenul din București către aeroport

Avem de ceva vreme tren din Gara de Nord până la Aeroportul Internațional Henri Coandă, dar nu fusesem încă cu el. Recunosc că n-am îndrăznit să mă trambălez cu doi copii mici și bagaje prin metrou până la gară și apoi cu trenul, eventual și la o oră neprietenoasă cum au tot fost zborurile. Când mergem cu copiii luăm mașina noastră până la aeroport și o lăsăm în parcarea pe termen lung.

De data asta eram, însă, singură și cu minim de bagaje, avionul pleca la o oră cât se poate de decentă, așa că am hotărât să încerc varianta cu trenul. Și îl iau și la întoarcere împreună cu Costel și Vera, care vin tot cu trenul; nu mai fusese de mult pitica și e încântată de oportunitate. Dacă ești ca mine și n-ai fost până acum cu trenul la aeroport, iată câteva informații mai jos.

Trenurile pleacă din 40 în 40 de minute, iar orarul e pe site-ul CFR. Aleg o oră potrivită și cu vreo 40 de minute înainte plec către gară; eu am metrou direct. Metroul vine imediat, așa că am timp în gară să iau cafea și sandviș la pachet și să mai casc ochii în stânga și-n dreapta. Nu arată prea diferit de ultima dată, cândva înainte de pandemie.

Se poate plăti direct în tren, iar biletul costă doar 4 lei de adult și 2 lei de copil. Mai ușor și mai civilizat decât atât chiar nu cred că există: se poate plăti cu cardul la automatele din tren sau la conductor (uite că n-am întrebat de cash la el), în câteva secunde e gata și nu mai pierzi vremea cu asta prin gară. Dacă vrei neaparat, poți să iei și online biletul de pe site-ul de mai sus, dar nu prea mai văd sensul. Există și abonamente lunare și săptămânale.

Durează 20-25 minute până la aeroport și oprește până acolo în alte două stații. Mănânc sandvișul, mă uit un pic pe geam, deși peisajul nu e cel mai cel, dau două scroll-uri pe telefon și ajung. Mă bucură faptul că trenul nu e gol, așa cum auzisem că sunt. Nici plin, dar ceva lume e. O parte coboară, pentru serviciu probabil, la Halta Parc Mogoșoaia – așa o cheamă, dar n-are treabă cu parcul, e zonă industrială. Alți câțiva coboară la Patinoar P.O., stație chiar înainte de podul unde se face dreapta de pe DN1 spre aeroport. Ceva birouri și acolo.

Garnitura de tren e Săgeata Albastră. Țin minte aceste garnituri din facultate când luam trenul de la Galați și înapoi. La drum lung nu sunt comode, nici deosebit de spațioase. Ca tren de navetiști sau pe distanțe scurte, sunt foarte ok. Cât de curat e în tren ține și de călători, pentru că același tren face mai multe drumuri tur-retur. Era foarte ok.

Trenul ajunge în fața terminalului Sosiri. Așa că îmi iau micul troller și mai fac o plimbare prin clădirea de la Sosiri și cea care o leagă de terminalul Plecări. Nu e cel mai comod când ai multe bagaje, dar nici de speriat. Prin toate aeroporturile mari din lume faci ceva sport între punctele de interes.

Merită, deci? Ca orice are legătură cu infrastructura în București, răspunsul nu poate fi clar și răspicat. Adică de la gară la aeroport, da, da, e rapid, condițiile sunt bune și prețul e mic. Partea cu ajunsul până la gară dă cu virgulă. Dacă stai în partea de nord sau trebuie să schimbi mai multe mijloace de transport sau să iei taxiul până la gară, aș zice pas. Dacă nu e prea complicat să ajungi la gară, atunci trenul cu pricina e sigur o opțiune ok.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s